8 λόγοι για να προσθέσετε ελαιόλαδο στη διατροφή σας

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι μια μέτρια ποσότητα έξτρα παρθένου ελαιολάδου είναι πολύ ευεργετική για την υγεία. Εδώ είναι τα οφέλη του ελαιολάδου για την υγεία και συμβουλές για σωστή χρήση.

Το ελαιόλαδο είναι πολύ πολύτιμο για τον οργανισμό. Θεωρείται σημαντική πηγή βιταμινών και μετάλλων. Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο περιέχει βιταμίνες A, D, E και K, αντιοξειδωτικά, ωμέγα 3 και ωμέγα 6, πολυφαινόλες και λινολεϊκό οξύ.

Το κύριο μυστικό του ελαιολάδου είναι ότι απορροφάται εύκολα από τον ανθρώπινο οργανισμό. Περιέχει υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών και βιταμίνης Ε, η οποία βοηθά στην απορρόφηση των βιταμινών Κ και Α.

Όπως σε όλα τα άλλα, το μέτρο είναι σημαντικό στην κατανάλωση ελαιολάδου. Δεδομένου ότι είναι ένα προϊόν με πολλές θερμίδες (100 γραμμάρια ελαιόλαδου περιέχουν 900 θερμίδες), δεν είναι επιθυμητό να καταναλώνετε περισσότερες από δύο κουταλιές της σούπας (150 θερμίδες) την ημέρα.

8 λόγοι #1 για να προσθέσετε ελαιόλαδο στη διατροφή σας

8 ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ

Οι διατροφολόγοι σε όλο τον κόσμο έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο ελαιόλαδο τα τελευταία χρόνια. Το ελαιόλαδο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή ζεστών και κρύων πιάτων, εκτός από τις ευεργετικές του ιδιότητες έχει υπέροχο άρωμα και γεύση.

Εδώ είναι 8 λόγοι για να προσθέσετε ελαιόλαδο στη διατροφή σας:

Πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά

Το ελαιόλαδο περιέχει υγιή λίπη, όπως ωμέγα 3 και ωμέγα 6. Αλλά το καλύτερο από όλα, περιέχει μονοακόρεστο ελαϊκό οξύ, το οποίο αποτελεί το 73 τοις εκατό της συνολικής σύνθεσης.

Μελέτες επιβεβαιώνουν ότι το ελαϊκό οξύ μειώνει τη φλεγμονή και μπορεί να έχει επίδραση στην πρόληψη του καρκίνου. Επιπλέον, τα μονοακόρεστα λίπη είναι ανθεκτικά στις υψηλές θερμοκρασίες, έτσι ώστε το λάδι να μπορεί να παραμείνει υγιές ακόμα και κατά το τηγάνισμα.

Περιέχει σπάνια αντιοξειδωτικά

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο είναι πολύ θρεπτικό. Εκτός από τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, περιέχει βιταμίνες Κ και Ε, καθώς και ισχυρά αντιοξειδωτικά που μειώνουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών. Καταπολεμούν τις φλεγμονές και βοηθούν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων προστατεύοντας τη χοληστερόλη του αίματος από την οξείδωση.

Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Η χρόνια φλεγμονή στο σώμα μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη, αρθρίτιδα και νόσο του Αλτσχάιμερ. Το ελαιόλαδο βοηθά στη μείωση της φλεγμονής χάρη στην περιεκτικότητά του σε ελαιοκανθάλη. Είναι ένα αντιοξειδωτικό που δρα ως αναλγητικό και αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Μελέτες δείχνουν ότι τα αντιοξειδωτικά του ελαιολάδου μπορούν να καταστείλουν τις πρωτεΐνες και τα γονίδια που προκαλούν φλεγμονή.

Βοηθά στην καταπολέμηση της αρθρίτιδας

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια αυτοάνοση νόσος κατά την οποία επηρεάζονται υγιή κύτταρα του σώματος και καταστρέφονται οι αρθρώσεις. Η προσθήκη ελαιολάδου στα γεύματα βοηθά στη μείωση του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής. Οι ειδικοί συνιστούν τον συνδυασμό του με ιχθυέλαιο, αυτό το μείγμα δυναμώνει τις αρθρώσεις, ανακουφίζει από τον πόνο και μειώνει τη δυσκαμψία των χεριών στην αρθρίτιδα.

Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι το ελαιόλαδο έχει ευεργετικές επιδράσεις στο σάκχαρο του αίματος και στην ευαισθησία στην ινσουλίνη. Αυτό επιβεβαιώθηκε από μια μελέτη 418 ατόμων που έδειξε ότι η μεσογειακή διατροφή μείωσε τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 κατά περισσότερο από 40 τοις εκατό.

Βοηθά στην απώλεια βάρους

Η ποσότητα του λίπους στη διατροφή πρέπει να είναι αυστηρά περιορισμένη. Ωστόσο, οι διατροφολόγοι θεωρούν τη μεσογειακή διατροφή πλούσια σε ελαιόλαδο ως μια από τις πιο ευεργετικές και αποτελεσματικές για την απώλεια βάρους και την υγεία. Σε ένα πείραμα διάρκειας 30 μηνών, σχεδόν 7.000 φοιτητές πρόσθεταν ελαιόλαδο στα γεύματά τους την ημέρα. Όχι μόνο βελτίωσαν την υγεία τους, μερικοί έχασαν και βάρος.

Βοηθά στην πρόληψη του εγκεφαλικού

Στις ανεπτυγμένες χώρες, το εγκεφαλικό είναι η δεύτερη πιο κοινή αιτία θανάτου μετά την καρδιακή ανεπάρκεια. Σε 32 μελέτες στις οποίες συμμετείχαν 841 χιλιάδες άτομα, το ελαιόλαδο βρέθηκε να είναι η μόνη πηγή μονοακόρεστων λιπαρών που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού.

Έχει αντιβακτηριδιακή δράση

Το ελαιόλαδο καταστέλλει τα επιβλαβή βακτήρια, συμπεριλαμβανομένου του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού, μιας κοινής αιτίας του έλκους του στομάχου. Το ελαιόλαδο είναι γνωστό ότι καταπολεμά 8 στελέχη αυτού του βακτηρίου. Τρία από αυτά είναι ακόμη και ανθεκτικά στα αντιβιοτικά. Για την καταπολέμηση της λοίμωξης, οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση 30 g ελαιόλαδου την ημέρα.

8 λόγοι για να προσθέσετε ελαιόλαδο στη διατροφή σας #2

ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ;

Η ποικιλία του ελαιολάδου είναι σημαντική στη μαγειρική. Για παράδειγμα, το λάδι με έντονο άρωμα συνιστάται για το τηγάνισμα και μια πιο εκλεπτυσμένη μυρωδιά για το βράσιμο.

Όσο χαμηλότερη είναι η οξύτητα στο ελαιόλαδο, τόσο πιο εκλεπτυσμένη θεωρείται η γεύση του. Δώστε προσοχή στις ετικέτες για να κάνετε τη σωστή επιλογή. Το αφιλτράριστο/εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο θεωρείται το καλύτερο. Συνήθως, οι ετικέτες είναι αφιλτράριστες, αφιλτράριστες, διήθηση αναφέρεται ως ελαιόλαδο.

Όλα τα χρήσιμα ιχνοστοιχεία και οι βιταμίνες αποθηκεύονται σε τρόφιμα που υφίστανται ελάχιστη επεξεργασία. Για το λόγο αυτό, το μη επεξεργασμένο λάδι είναι πιο υγιεινό.

Τα αντιοξειδωτικά και οι βιολογικά δραστικές ουσίες στις ελιές διατηρούνται σε εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Επίσης, το μπουκάλι του προϊόντος επισημαίνεται με σημάδι διαρροής, αλλά το περιεχόμενό του μπορεί να αραιωθεί με ραφιναρισμένα λάδια. τη σύνθεση που καθορίζεται στην ετικέτα και σε πιστοποιητικό ποιότητας Πρόσεχε.

Το χρώμα του λαδιού μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τη μέθοδο επεξεργασίας και την ποικιλία της ελιάς. Κυμαίνεται από ανοιχτό χρυσό έως σκούρο πράσινο. Η γεύση του ελαιολάδου είναι πλούσια με γλυκιά, ξινή, αλμυρή ή ελαφρώς πικρή επίγευση. Αν παρατηρήσετε έλλειψη πικρής, ξυδάτης ή μεταλλικής γεύσης, ζουμερότητας, χαρακτηριστικού αρώματος, αυτό το λάδι δεν είναι υψηλής ποιότητας.

Για τη διατήρηση της ποιότητας και των ευεργετικών ιδιοτήτων του λαδιού, τα σκούρα γυάλινα δοχεία θεωρούνται βέλτιστα. Δεν συνιστάται η αποθήκευση του ελαιολάδου στο ψυγείο. Φυλάσσεται σε δροσερό και σκοτεινό μέρος.

Οι ελιές συλλέγονται συνήθως κατά τους χειμερινούς μήνες, από τον Δεκέμβριο έως τον Φεβρουάριο. Η πρώιμη συγκομιδή έχει μια χαρακτηριστική οσμή και ένα πρασινωπό χρώμα, ενώ οι ώριμες ελιές παρέχουν ένα κιτρινοχρυσαφένιο λάδι με ήπια γεύση. Κατά κανόνα, η συγκομιδή της ελιάς γίνεται με το χέρι, από ένα δέντρο λαμβάνονται κατά μέσο όρο 7-8 κιλά και για την παραγωγή 1 λίτρου λαδιού απαιτούνται 5 κιλά ελιές.

Οι κύριοι προμηθευτές ελαιολάδου στην παγκόσμια αγορά είναι η Τουρκία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Ελλάδα, η Τυνησία, η Συρία και το Μαρόκο.

Επιπλέον, το ελαιόλαδο διαφέρει ως προς τον βαθμό καθαρισμού. Το φυσικό (μη επεξεργασμένο) εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο είναι ιδιαίτερα ευεργετικό. Ένας άλλος δείκτης της ποιότητας αυτού του λαδιού είναι η οξύτητα, όσο χαμηλότερη είναι, τόσο υψηλότερη είναι η ποιότητα του λαδιού. Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο έχει οξύτητα όχι μεγαλύτερη από 0,8 τοις εκατό και ταξινομείται ως εξαιρετικό στη γεύση. Το ελαιόλαδο αποθηκεύεται σε γυάλινα μπουκάλια και κονσέρβες.

Σε αντίθεση με άλλα φυτικά έλαια, το ελαιόλαδο έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, ότι όταν θερμαίνεται (κατά το τηγάνισμα ή το τηγάνισμα), δεν είναι γνωστό ότι είναι καρκινογόνο. Θα πρέπει επίσης να ξέρετε ότι αν υπάρχει ίζημα σε ένα μπουκάλι λάδι, δεν σημαίνει ότι είναι κακής ποιότητας. Αυτό οφείλεται απλώς στο ανεπαρκές φιλτράρισμα.

Όσον αφορά τις συνθήκες αποθήκευσης και τη διάρκεια ζωής του ελαιολάδου, όπως όλα τα φυτικά έλαια, δεν πρέπει να φυλάσσεται για περισσότερο από ένα χρόνο. Οι ειδικοί λένε ότι οι ευεργετικές ιδιότητες, η ευχάριστη γεύση και το άρωμα του ελαιολάδου διατηρούνται για τους πρώτους πέντε μήνες από την ημερομηνία κυκλοφορίας του.

Το ελαιόλαδο χρησιμοποιείται ευρέως όχι μόνο στη μαγειρική, αλλά και στις βιομηχανίες τροφίμων και μεταποίησης, στην παρασκευή σαπουνιού και καλλυντικών, καθώς και στην ιατρική.

Kiriakos Marallis

"Ερασιτέχνης ταραχοποιός. Μουσική πρωτοπόρος. Απόλυτος μπυραρολικός. Φανατικός της τηλεόρασης. Φανατικός του κακού φαγητού."

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *